Friday, January 18, 2008

Rosak


Mesin basuh saya rosak.
Sudah 2 hari dan hari ini adalah kali pertama saya basuh baju secara manual. Tiba-tiba teringat sebuah lagu dalam iklan masa saya kecil dahulu, jari-jariku sakit semua, kerna mencuci ..da daa daa dii duuu...(tak ingat).

Masa saya kecil dahulu, arwah apak yang akan membasuh baju di pagi hari dan menyidainya sebelum pergi kerja. Mak saya menjual juadah untuk sarapan di hadapan rumah. Satu contoh tolak ansur dalam keluarga. Mengingatkan itu, rindu saya berputik buat arwah apak. Garang sangat..tapi kalau tak garang, mungkin kami 7 beradik tidak dapat capai apa yang kami perolehi hari ini.

Alternatif untuk mesin basuh yang rosak..
1. kalau boleh baiki, kos tidak melebihi RM250.
2. jika kos melebihi jumlah tersebut, beli yang baru...(huuuu...sayangnya.....tu antara harta pertama saya miliki masa mula melapor diri..)

Mesin basuh itu nampak biasa, rupanya mampu membuatkan saya susah hati...sampai sakit kepala berdenyut hari ni... :) Esok nampaknya kalau tak ok juga, saya perlu menelefon kakak di Puchong, tumpang basuh baju ye acik... :)

4 comments:

ZLAA on Friday, January 18, 2008 at 3:59:00 PM GMT+8 said...

Epel,
Tak ada mesin basuh memang boleh tension..He..he.. asyik tension je kita ni kan? Akak ni lagi la, tak ada mesin basuh tak tahu-lah.. Anak 6..

Epel tak tape ke Prof MKI punya ceramah masa majlis Tahun Baru 1429? Kalau ada, uploadkanlah. Nak juga dengar.

epelijau on Friday, January 18, 2008 at 4:03:00 PM GMT+8 said...

tulah kak..bende kecik pun boleh tension. Hihihi...
takde tape kak..banyak sangat benda nak fikir, terlupa langsung bab nak tape tu. maaf ye kak.. :)

murnie said...

omigod..along,is that u??! ;)

epelijau on Monday, January 21, 2008 at 10:39:00 AM GMT+8 said...

hihihi...masyaAllah..sampai ke sini adikku ini..ahaa..along murnie le ni :P

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino