Thursday, January 31, 2008

Cuti


Esok adalah cuti sempena sambutan Hari Wilayah. Suami saya bercuti. Saya pula terpaksa merangka ayat strategik untuk mohon cuti tidak hadir secara sah esok. Terlalu banyak urusan yang ingin diselesaikan esok. Rancangannya begitulah. Moga dipermudahkan bagi kami berdua. Urusan untuk menggapai impian kami untuk berhijrah meneruskan hidup ke satu lagi stesen kehidupan kami berdua. Moga Allah permudahkan....

Saya baru sahaja selesai berjumpa sifu. Nampaknya mood sifu sangat bagus, tanpa ragu-ragu dia membenarkan saya bercuti...'and don't worry on the task I have given you, whenever u are ready, we will sit down and discuss...' Mengenali sifu saya selama 4 tahun, saya tahu maksud tersirat disebalik ayat itu. Sabarlah sifu, saya pun sedang cuba sedaya upaya memusingkan hala kerja penyelidikan saya sekarang ini kerana masalah demi masalah yang timbul berkaitan tikus-tikus yang budiman itu. Saya tukar pendekatan dalam kerja makmal saya. Sesuatu yang agak rumit dan payah tapi saya cuba untuk tidak meletakkannya begitu. Allah berikan banyak kemudahan untuk saya setakat ini. Bantuan demi bantuan yang tiba untuk memahirkan saya dalam perkara-perkara yang perlu saya lakukan. Orang yang saya tidak kenali, tidak pernah pun berjumpa, tetapi menghulurkan bantuan seikhlas hati untuk mengajar saya mengendalikan haiwan. Bukankah itu sesuatu yang tidak dijangka? Saya merasakannya begitu.

Saya juga ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah buat Cik Senyum, sahabat rapat saya, berkongsi kegembiraan dengannya, kerana telah dinaikkan pangkat ke jawatan pensyarah kanan. Sungguh saya sangat gembira walaupun bukan gaji saya yang dinaikkan hampir 2 ribu lebih dari gaji sekarang, tetapi berita itu meresap jauh ke dalam hati dan airmata juga menitis tanpa dapat ditahan lagi. Cik Senyum dan Dr Kay katakan pada saya, 'next is ur turn...' Jauh lagi perjalanan itu. Moga Allah permudahkan urusan saya, urusan kami...Ameen...

Sebelum saya habis menulis entri ini, saya menerima panggilan telefon dari abang saya, ermm.....syukur alhamdulillah, beliau telah dinaikkan pangkat ke Prof. Madya Dr NA Ramli. Alhamdulillah...Tahniah buat satu-satunya abang saya, abang yang selalu mencabar saya dengan ayat-ayat canggih yang selalu membuatkan saya melawan dengan kata-kata yang canggih juga.Hahahah.. Hmm..adik-beradik. Begitulah. Moga kami semua mendapat keberkatan dariNya. Ameen....

1 comments:

ZLAA on Friday, February 1, 2008 at 2:00:00 PM GMT+8 said...

Salam Epelijau,

Ramai yang dapat kanan kan kali ni? Rasa menyesal juga tak mohon. Malas rasanya nak mengisi borang. Tapi tengok orang-orang lain dapat, rasa kenapa-lah tak isi borang. Apa lagi bila dah study ni, lagi-lah malas. Harap Epel sukses selalu.

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino