Monday, March 03, 2008

Yang Ke Empat


Terlepas pula tarikh 1 Mac.
1 Mac yang lalu genaplah 4 tahun saya dilantik ke jawatan tetap. Maknanya sudah 4 tahun jugalah saya kembali dari negara orang. Maknanya sudah 4 tahun juga saya bergelar pendidik. Pengalaman yang dilalui sangat berharga..tak boleh dibeli di kedai.
Teringat sesi temuduga untuk biasiswa tenaga pengajar muda pada tahun 2002 dahulu...
"Why do you choose Faculty of Pharmacy in UiTM. They are very young..why dont you choose an established institution?"
Saya menjawab...dengan penuh yakin dan yakin dan yakin lagi...hihihi
"I could see the close connection between me and this so called 'young' faculty. I am very young, just completed my housemanship and insyaAllah I want to grow old with the faculty..."
Hahahah...apabila saya beritahu ayat ini pada Cik Senyum tahun lepas...Cik Senyum ketawa....
"Mu ni epel...auta sungguh..." :)
Moga Allah berikan kekuatan pada saya untuk meneruskan perjuangan ini. Ditetapkan iman untuk berjuang fisabilillah...ameen....

1 comments:

murnie sangat on Tuesday, March 4, 2008 at 9:56:00 AM GMT+8 said...

amboi..connection ye..semoga akak lebih gigih mendidik anak bangsa,amin..

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino