Wednesday, March 19, 2008

Kabinet baru..


Kabinet baru sudah diumumkan semalam oleh PM Malaysia- Pak Lah.
Saya tiada apa nak komen kerana saya juga tidak begitu mahir dengan politik. Saya agak berminat dengan bos KPT yang baru.

KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI
Menteri : Datuk Seri Khaled Nordin >>biodata beliau<< Timbalan Menteri : Datuk Dr Hou Kok Chung >>biodata beliau<<(saya harap saya rujuk pada link yang betul.
Timbalan Menteri : Datuk Idris Haron (saya tidak berjaya menjejak biodata TM ini)

Saya amat berharap beliau dan timbalan-timbalannya akan berjaya menetapkan halatuju dan mementingkan 'content' bagi semua IPT di Malaysia. Saya agak letih dengan banyak perkara yang di rapikan hanya di permukaan tanpa mengira kekukuhan akar tunjangnya. Saya mahu senario 'camouflage' ini berubah. Bukan tidak boleh mencapai yang ter"tinggi", ter"banyak" dan ter ter ter yang lain, akan tetapi biarlah perkara asas dipenuhi dahulu. Agar nanti IPT terutama IPTA di Malaysia ni akan berjaya mengisi ruang carta IPT yang bagus di dunia..dan moga nanti apabila ianya tercapai, bukan sekadar satu musim sahaja tetapi biarlah ianya berlegar-legar di dalam senarai itu sepanjang masa.

Saya juga perlu menyediakan diri saya sendiri. Menuding jari pada orang lain supaya mementingkan content memang mudah. Saya sendiri bagaimana? Ye...saya juga perlu berjuang dengan semangat juang yang jitu..berteraskan niat kerana Allah..moga perjuangan saya dalam menuntut ilmu ini adalah perjuangan di jalan Allah..untuk mendapat keredhaanNya. Jika saya gugur, saya gugur sebagai pejuang. Permudahkanlah urusan hambaMu ini Ya Allah. Ameen.

p/s: saya juga sedang survey kabinet dapur. Ada sesiapa nak cadangkan tempat yang kualiti bagus dan harga patut? Bajet saya tidak sebesar bajet belanjawan negara. :)

1 comments:

arsaili on Sunday, March 23, 2008 at 4:45:00 PM GMT+8 said...

salam kak epel..lama tak ke mari...umm moga IPT di msia bergerak pada landasan yang betul...sebab yg utamanya..the foundation kena kukuh...kena mantap..baru semuanya ok...

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino