Tuesday, March 04, 2008

Kerusi


Saya sedang mencari/meneliti set kerusi jati. Ingin rasanya mendapatkan set yang baru. Sempena apa? Sempena saja-saja. Kami tidak pernah membeli set kerusi semenjak berkahwin. Kami amat jarang membeli perabot kerana belum ada rumah sendiri. Ini antara koleksi yang sempat saya jengah di pusat perniagaan Nilai 3 tempoh hari semasa sesi de-stress bersama kaklong. Kata promoternya, penghantaran ke kawasan Shah Alam/Klang adalah percuma sekiranya pembelian melebihi RM1000. Yelah..mana ada set kerusi begini berharga RM999.99. Semuanya mencecah ribuan RM..Ish ish ish...kenapalah saya minat sangat dengan set kerusi jati ni?
Besar sangat yang ni...

Corak ukirannya terlebih pula. Saya minat yang sederhana.
Old fashion? hihihi
Nostalgia kenangan silam. Dahulu set kerusi di rumah mak adalah lebih kurang begini tetapi berasaskan rotan. Pada saya yang ini nampak comel..kata kaklong too simple...!!! Takde ukiran langsung...Saya dan kaklong memang mempunyai citarasa yang sangat amat berbeza. Selalu sahaja kami bertengkar ketika ingin membeli-belah. Namun begitu, saya tetap akan keluar membeli-belah bersama kaklong terutama di Nilai 3 dan Nilai Square..Nilai square kan cuma 5 minit dari rumah kaklong...hihihi
Yang inilah yang menjadi idaman saya. Simple dan nampak agak kontemporari. Ye ke? Hati saya berkata begitu. Akal saya mengira bajet tidak begitu mengizinkan...hihihi.
Kata suami tersayang. Tengok bajet dulu, kalau tak cukup jangan beli lagi. Takde maknanya...

Moga Allah murahkan rezeki kami berdua.. :)

0 comments:

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino