Friday, August 06, 2010

2 hari lagi 33


Hari ini kepala saya sakit berdenyut-denyut selepas terserempak dengan big bos di pejabat pagi tadi. Soalannya mudah, saya boleh menjawab tapi impak dari bahasa tubuhnya membuatkan saya menjadi hilang punca terus sakit kepala...hahahaha.
Sambil mengedit kertas penyelidikan saya, loceng pintu makmal berbunyi nyaring dan banyak kali pula tu...rupanya makmal kosong. Yelah, terlalu fokus dengan kerja sehingga saya tidak perasan tiada siapapun berada di dalam makmal...Apabila pintu dibuka, terjengul muka EJ di luar pintu dengan kad akses makmal tergantung di leher...ishhh...naik darah juga saya dibuatnya kerana terganggu konsentrasi membuat kerja. Buka sahajalah pintu menggunakan kad akses tersebut. Wajah EJ pelik sungguh dan kemudian saya melihat hampir semua adik-adik lab berada di luar pintu...dan semuanya terjawab apabila saya melihat kotak kek....yang diatasnya tercatat: happy birthday my sweetheart.

Amboi! Suami saya sudah pandai 'menyentuh hati' isterinya ini. Tentulah saya sangat terharu...bukan kerana kek ataupun kejutan...tetapi kerana ingatan. Ulangtahun kelahiran saya 2 hari lagi...kejutan hari ini amat bermakna...terima kasih suamiku.. :)
Moga Allah mengizinkan usia saya dipanjangkan dengan berkat dan rahmat berterusan...diampunkan dosa-dosa saya dan kedua ibu bapa saya. Terima kasih suami...terima kasih mak kerana susah payah membawa saya di dalam kandungan dan melahirkan serta al fatihah utk arwah Apak....Sedih pula rasa di hati :)


7 comments:

idasm on Friday, August 6, 2010 at 6:35:00 PM GMT+8 said...

bestnyer dapat surprise dr suami tercintakan...

selamat hari lahir....

NORHAYATI BERAHIM on Friday, August 6, 2010 at 10:47:00 PM GMT+8 said...

selamat hari lahir Am, moga dipanjangkan umur, diteguhkan iman dan dipermudahakan perjalanan hidup ini. AMINNN..
p/s cantik kek tu..mesti sedapkan?

~albazrah~ on Saturday, August 7, 2010 at 6:34:00 AM GMT+8 said...

Hepi besday kak epel. Nyum nyum, banyak nya strawberi....

Orang Lumut said...

happy besday Am!!! dpt phd belanja aku hehehe

Epelijau on Monday, August 9, 2010 at 8:07:00 AM GMT+8 said...

ida: terima kasih :)
kak yati:ameen..terima kasih kak...
P/S: memang sgt sedap kek tu kak..hihih
albazrah: terima kasih: haha..sungguh banyak stoberi...sedap..
orang lumut: eh...bukan kau kena belanja aku ke? :D

Kujie on Monday, August 9, 2010 at 7:32:00 PM GMT+8 said...

ini baru betul2 kejutan
memang tak terjangka

nak wish hari ni ke? tunggu harinya?

tak pentinglah bila2 pun... mendoakan sentiasa - moga sejahtera dunia akhirat

murnie sangat on Thursday, August 12, 2010 at 12:37:00 PM GMT+8 said...

heppi besday akak!!maaf ye..lambat wish sbb tak tau..nnt kita belikan akak jajan ye hehe

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino