Monday, September 28, 2009

Hi tea


Kembali bekerja.
Saya sebenarnya sudah mula bekerja pada Jumaat dan Sabtu lepas. Banyak kerja perlu diselesaikan dalam tempoh masa yang tinggal. Saya perlu membuat kerja dengan pantas. Tahun ini, kami tidak mempunyai ruang masa yang sesuai untuk majlis khusus rumah terbuka seperti tahun lalu. Kami alu-alukan tetamu yang ingin bertandang dan Sabtu dan Ahad lepas, saya sudah 2 kali memasak hidangan ringkas untuk mak, kakcik, uda dan boboi yang datang rumah dan kemudiannya untuk kak Ita dan abang Muda (sepupu suami) beserta keluarga mereka. Pada tahun ini juga, biskut raya kami hanya ada sejenis iaitu tart nenas...hahahah...saya dengan bersemangatnya telah membawa pulang ke kampung KT dan Seremban 8 bekas kuih raya. Hanya tinggal muruku, kacang dan juga kerepek mache serta tart nenas di rumah kami dan selepas 2 rombongan besar menziarahi kami, bilangannya sudah susut teruk...hahahah. Oleh sebab itu, saya perlu memasak setiap kali tetamu berziarah. Menunya pula...spaghetti bolognese (terima kasih pada kak Hanieliza-> saya mengikut resepi beliau...rasanya lain sikit dan my hubby's taste bud boleh menerimanya...hihihi) dan juga bihun goreng singapura (yang saya belasah je resepinya mengikut imaginasi). Alhamdulillah kedua-dua hidangan dinikmati penuh selera oleh tetamu-tetamu kami.
Pada hujung minggu ini pula, saya insyaAllah akan menghadiri majlis reunion dengan sahabat sekelas semasa di tingkatan 3 Zuhal (bukan 5 Zuhal seperti yang diiklankan ye (tahun 1992- ye, saya sudah berusia 32 tahun...hihihi) hasil usaha keras dan juga kesungguhan Anjang dan Adol. Memang saya sangat menghargai usaha serta kesungguhan mereka dan inilah keratan akhbar yang mengiklankan majlis yang akan diadakan pada 3 Oktober 2009 di Royal Bintang (yang saya tak tahu pun di mana pintu masuknya tu...hihihi). InsyaAllah saya akan menghadirinya -terima kasih pada suami yang memberikan keizinan. Semoga ukhuwah yang terjalin diberkati Allah. Sudah 17 tahun tidak bersua, bagaimanalah agaknya ye...owhh...semasa di Seremban tempoh hari, Anjang dan Najib telah datang beraya bersama keluarga mereka...anak-anak mereka sudah besar..ada yang sudah darjah 4, 5...jauh sungguh saya tertinggal. Hihihi....

2 comments:

Abang Long on Tuesday, September 29, 2009 at 8:58:00 AM GMT+8 said...

Salam Syawal.

Bolehkah Abang long bawa famili beraya ke rumah ? Di Shah Alam kan ?

Tolong jawab soalan ini. APAKAH KUIH ATAU JUADAH YANG PALING DISUKAI SETIAP LEBARAN ?

TERIMA KASIH :)

kak awwa said...

salam epel..kak awwa tak wat umah terbuka tp kalau epal nak datang pintu umah sentiasa terbuka je..

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino