Thursday, November 12, 2009

Dilema


Saya ingin membeli kasut baru. Akan tetapi saya masih ada kasut yang sudah berumur 2 tahun tapi masih berkeadaan baik. Saya boleh membeli kasut lagi tetapi nanti yang lama ini akan terbiar begitu sahaja. Itulah masalah saya. Saya tidak pandai untuk menggunakan lebih sepasang kasut dalam satu masa. Jika lebih dari sepasang, saya akan terlupa dan lama nanti baru saya ingat kembali. Saya akan membeli kemudian memakainya sehinggalah ia rosak dan barulah ditukar baru. Begitu juga dengan beg tangan. Ya..saya memakainya ke mana sahaja. Majlis rasmi atau tidak, pasar atau hotel lima bintang.. itulah sepasang kasut dan itulah beg tangannya. Kini, saya ingin memiliki sepasang kasut baru yang sudah saya 'eye' agak lama...ermmm....bagaimana ye.....kasihan saya....

8 comments:

Kujie on Thursday, November 12, 2009 at 2:18:00 PM GMT+8 said...

alamak...samalah kita
cuma ada sepasang

apa kita kita tukar-tukar

he he he

Nor Ramli on Thursday, November 12, 2009 at 3:34:00 PM GMT+8 said...

haha...kak jie..kalau tengok muka rasanya kaki kak jie size 5 je...huhuh...

[wANidA] on Friday, November 13, 2009 at 7:26:00 AM GMT+8 said...

mu nk jual ko?
aku tkdo pitih nk beli...
tp for sure aku ade mood nk pinjam.... hihihihi...

Kurma on Friday, November 13, 2009 at 9:54:00 AM GMT+8 said...

hihi Am.. ko bawak joging kasut lama tu.. cepatla dia lunyai leh beli kasut baru :P

Nor Ramli on Friday, November 13, 2009 at 12:14:00 PM GMT+8 said...

hmm...
wanida: Aku dah dapat kumpul RM55 tau...
Rin: Aku dah jual cheap2 kasut lama tu kat ada pembeli berminat tu. Aku beli RM160...ni dah tinggal RM 16 je aku jual. Susut nilai sebab dah 2 tahun..hehehehe

kenoi on Monday, November 16, 2009 at 8:33:00 AM GMT+8 said...

beli je la ciknor, dah 2 tahun tu lama sgt. ;)

umeboshi on Tuesday, November 17, 2009 at 3:46:00 PM GMT+8 said...

hah? dah terjual ek kasut lama tu, am? dah dpt kasut baru ke belum? errr..bukan 'dapat', tapi, 'beli'..kan? ngehnge..

Nor Ramli on Tuesday, November 17, 2009 at 3:52:00 PM GMT+8 said...

hahaha..dah terjual dah cik noora...belum beli lagi...tu pun satu kisah jugak...memang liat sikit bab-bab nak beli yang baru ni. Tunggu tunggu tunggu...hehehe

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino