Thursday, April 23, 2009

Dia pergi jua


Pagi ini saya mendapat pesanan dari khidmat pesanan ringkas
Angah baru call, kak aisah kritikal. Minta tolong bacakan yasin, moga dipermudahkan.
Saya pernah menulis entri berkaitan kak Aisah di sini. Kak Aisah adalah adik kepada kakak ipar saya, yang berasal dari Sarawak.
Kenangan kali pertama berjumpa dengan kak Aisah ialah ketika Angah dan kak Dayang bernikah pada tahun 1992. Ketika itu kak Aisah adalah mahasiswa di UIA, Gombak. Ketika itu, kak Aisah sangat bersemangat memetik rambutan merah dan kuning yang banyak dihalaman rumah mak di Seremban. Kemudian kami berjalan kaki ke pasar malam di Ampangan dan kak Aisah sempat membeli kain untuk dibuat baju kurung yang berwarna hijau dan berbunga merah dan kuning. Sangat cantik kain itu dan kata kak Aisah itu adalah kenang-kenangan dari Ampangan.
Percaya atau tidak, kesan kenangan memanjat pokok rambutan dan berjalan kaki ke pasar malam itu sangat kuat dan ianya kekal di hati saya dan membuatkan kami rapat walaupun hakikatnya kami hanya berjumpa 2, 3 kali lagi selepas itu. Kak Aisah dan suami menghadiri majlis walimah saya dan suami dan kemudiannya mengunjungi rumah sewa kami di Padang Jawa. Di pertemuan terakhir itu, kak Aisah kelihatan sangat gembira dan berselera menikmati keropok lekor yang kami bawa balik dari KT. Itulah pertemuan terakhir...
Pukul 12.16 tengahari tadi, kak Dayang menelefon saya.
Aisah dah takde teh, tolong bagitahu adik beradik yang lain.
Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati.
DariNya kita datang dan kepadaNya kita kembali.
Al Fatihah buat Dayang Aisah Awang Saperi yang meninggalkan suami dan 4 orang anak yang masih kecil. Moga roh Kak Aisah tenang di sana.

3 comments:

Insaflah on Thursday, April 23, 2009 at 1:06:00 PM GMT+8 said...

AL FATIHAH buat arwah dan roh kaum muslimin.

fireflies on Monday, April 27, 2009 at 10:45:00 AM GMT+8 said...

innalillahiwainna Ilaihiraji'un.. semoga roh dirahmati Allah

meenkadir on Thursday, April 30, 2009 at 4:12:00 PM GMT+8 said...

semoga ditempatkan di kalangan mereka2 yg mendapat rahmat dan magfirah Allah, ameen.

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino