Tuesday, May 31, 2011

Molee Kamal


Saya dan suami mengenali pasangan Molee Kamal dan Kerp selepas perkahwinan kami. Ketika itu kami aktif dalam pertubuhan NGO untuk individu kelainan upaya. Suami saya memang aktif dan lawatan demi lawatan kami ke Wad Kayu HKL menemukan kami dengan Molee dan Kerp. Senyum terukir di bibir dan kami berkenalan. Banyak juga aktiviti yang kami sertai bersama dan kerap kali Molee akan menemani Kerp. Ada juga beberapa kali suami saya dan Kerp sama-sama menggunakan khidmat MOBILITI untuk menghadiri mesyuarat dan sebagainya ketika saya tidak dapat menghantar kerana terikat dengan urusan kerja (kini suami sudah boleh memandu sendiri setelah kereta kami diubahsuai). Kisahnya boleh dibaca di sini, sini, sini.
Malam ini tidak tahu mengapa saya teringatkan Molee. Molee yang cepat mesra dan suka tersenyum....saya ingat lagi, saya menjerit kegembiraan apabila mengetahui yang cinta mereka akhirnya bersatu dengan lafaz ijab dan kabul. Kisah mereka boleh dibaca di sini....sudah tentu dugaan untuk mereka melebihi apa yang saya dan suami hadapi kerana alhamdulillah kami mendapat tentangan yang agak minor.. 

Rupanya, hati yang terdetik namanya malam ini sebagai petanda bahawa sahabat saya yang mempunyai senyuman yang menawan ini sedang diuji. Saya membaca kisahnya di sini, sini dan sini (sebenarnya banyak lagi link...semoga lebih ramai yang membantu mereka). 

Saya kira, pada waktu sebegini, sekiranya tidak mampu membantu dalam bentuk wang ringgit, sudilah kiranya membuat entri khas untuk mereka dan mendoakan agar Molee Kamal diberikan kesembuhan dari penyakit yang dideritainya dan moga kebahagiaan Molee dan Kerp berpanjangan dan berkekalan sehingga ke akhir nanti....ameen....

Ini luahan hati Kerp...

In his words ‘…To me it  was the best thing ever happened my entire life. And it still does and i believe forever it shall be. But good things at some point will come to an end,  or hopefully temporarily. When we thought our beautiful marriage life can only get better, another tragedy struck, this time to Molee, my dear wife. She was diagnosed with kidney cancer and as i write this the dreadful bad cells have spread to her lower vertebra, which means a radiation treatment is compulsorily required….’
Blog House Malaysia, with Kerp’s family’s blessing is now more than ever ready to launch our B4B fund, starting with Kerp.

We are not certain how far our initiative will go, but one thing for sure is that by doing so, we know that our blogger friend Kerp will have something less to worry about.

We hope that you will be able to do the same, by reflecting this post on your blog and contributing in your own way to help ease Kerp’s burden. 
 
To kick off the B4B=KERP fund, Blog House Malaysia will start by contributing RM10,000.00 to it, and hope that you can help carry the posting and also contribute if you can. We would also like to extend our very best wishes and a quick recovery to both Kerp and Molee.

You can do your part by;
  1. Carrying a similar post reflective of this posting
  2. Banking in your contribution to MAYBANK - acc No – 1642 5846 2732 AHMAD DANIEL SHAH B SHARANI.
  3. Sending an email on your contribution and amount to mybloghouse@gmail.com so that we can update Kerp of your contribution (and keeping a countmeter as well!)
  4. As we are aware that some people may take advantage of the situation, always point your posting links back to www.bloghousemalaysia.com website.

2 comments:

Author M on Tuesday, May 31, 2011 at 1:31:00 PM GMT+8 said...

saya copy ke blog

mizi

Nor Ramli on Wednesday, June 1, 2011 at 4:59:00 PM GMT+8 said...

silakan mizi. TQ VM

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino