Wednesday, July 22, 2009

Bilik baru


Alhamdulillah. Hari ini kali pertama saya masuk ke bilik baru saya di Puncak Alam. Ianya amat menenangkan hati. Saya hanya membawa beberapa buah buku dan juga jambangan bunga kecil pemberian Kak Miza sebagai hadiah masuk bilik baru. Ala-ala 'room warming' gitu. Hihihi..Bilik yang ringkas dengan meja berbentuk L lengkap talian telefon yang sudah didaftarkan dengan nama penuh saya. Cuma ejaan nor itu silap. Tak mengapalah. Saya tenang membuat kerja di bilik baru hinggakan terlupa janji dengan sifu untuk kembali ke Shah Alam sebelum waktu makan tengahari. Maaf ye sifu..the room is so nice and irresistable. Sudah hampir setahun setengah saya tiada bilik sendiri di fakulti. Seronok apabila boleh menyiapkan kerja dengan tenang dan bersendirian. Wahh...kalau adik-adik di makmal baca ni boleh kecil hati dan merajuk ni. Hihihi...I mean no harm...still love having all of you around. :)
Apabila petang, saya pulang ke sarang semula..ehh..maksud saya makmal di kampus induk Shah Alam..hahahahah....serta-merta saya sedar diri semula yang saya ini seorang pelajar sepenuh masa dan perlu melakukan kerja-kerja buruh kasar di makmal ini. Hmm..Jumaat ini saya akan menjemput tikus-tikus sebanyak 50 ekor dari IMR Nampaknya saya akan pulang beraya lewat lagi tahun ini seperti tahun lepas. Semoga Allah mudahkan urusan saya dalam tempoh waktu biasiswa yang tinggal nyawa-nyawa ikan ini.

1 comments:

murnie sangat on Tuesday, July 28, 2009 at 10:46:00 AM GMT+8 said...

cantik la bilik..jeles,jeles dan jeles

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino