Wednesday, July 02, 2008

Kunci


Petang semalam, akhirnya saya mengosongkan sepenuhnya bilik pejabat saya. Perasaan saya bercampur-baur dengan memori kenangan silamlah...apalah..merepek betul!!!!!!
Sebenarnya, saya sangat tertekan dari minggu sebelumnya, macam-macam perkara berlaku dan kesemuanya berlaku SERENTAK...saya berdoa mohon ketenangan dan mohon agar Allah mudahkan jalan buat saya. Akan tetapi saya tetap tidak tenang, ermm...saya belum 'cry my heart out'..perlu ke? Saya merasakan ianya tidak perlu kerana apabila saya menangis, saya akan mendapat serangan migraine and I better save my tears for a more important event. Hahahahah.

Walaubagaimanapun, selepas memulangkan kunci bilik sebentar tadi, saya merasakan kesayuan yang tidak terhingga. Wahhh..nak kena menangis ke nih? Saya merasakan ...ye...!! Saya perlu menangis, tak perlu ditahan-tahan lagi, menangis bagus juga untuk membersihkan mata kerana airmata mempunyai osmotic pressure equal to 0.9%w/v NaCl solution. Hihihihi. Akhirnya saya menangis...meluahkan segalanya...kepada diri sendiri...habis basah tudung saya, mujur berwarna gelap.

Selepas itu, saya menerima panggilan telefon dari pejabat peguam loya buruk yang menguruskan urusan rumah kami, ada dokumen masih belum diperolehi dan saya menelefon pula pejabat pemaju. Owhh...bukankah tadi saya baru memulangkan kunci bilik pejabat saya yang membuatkan saya emosi mengalahkan saya baru sahaja di saman kerana termemandu laju, sampai menangislah pulak tu. Ermm...pejabat pemaju akhirnya dah tak mampu nak berselindung dengan kadar kelembapan mereka dan panel peguam mereka, akhirnya mereka menawarkan saya kunci rumah kami paling cepat hari Ahad ini walaupun...ye...walaupun pembayaran sepenuhnya belum dibuat oleh BPP. Akan tetapi ianya bukan salah saya atau BPP. Mereka (pemaju dan peguam) belum kemukakan dokumen yang lengkap, bagaimana pembayaran boleh dibuat. Errkkkkkk..........saya perlu sujud syukur. Pulangkan kunci bilik pejabat dan mendapat kunci rumah kami sendiri. Bukankah itu sistem bater yang sangat tidak terjangkau oleh pemikiran saya? Subhanallah..MasyaAllah...Alhamdulillah...hambaMu ini sangat lemah.....

0 comments:

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino