Monday, June 23, 2008

Generasi kedua


Saya pernah berkongsi cerita tentang projek kambing oleh abanglong dan uda.

2 minggu lepas generasi kedua baka kambing jamnapari ini selamat dilahirkan melihat dunia. Malam jumaat selepas maghrib, itulah masa 2 ekor anak kambing yang comel dan sangat manja ini dilahirkan. Along dan abanglong sangat teruja...saya mendapat pesanan ringkas pada pukul 11.30 tengah malam memaklumkan kelahiran sepasang kembar tidak seiras dan tidak sejantina ini. Hihihi...Mak pula sudah menjadikan rutin setiap pagi dan petang untuk melakukan pemonitoran percuma untuk ibu bersalin dan juga bayi 2 ekor ini. Sudah pandai pula keduanya menggigit baju yang dipakai mak dan juga berdiri 2 kaki di belakang mak.
2,3 hari lepas along berkongsi cerita lagi. Abanglong nak letak jawatan kerana ingin menjadi petani moden sepenuh masa. Ianya satu langkah yang sangat besar buat along dan abanglong, tambahan pula dalam keadaan anak sulung mereka baru sahaja mendaftar di program foundation di MMU. Semoga Allah mudahkan bagi abanglong dan along yang sudah terlalu banyak berjasa kepada saya. Moga Allah murahkan rezeki mereka. Ameen.

0 comments:

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino