Tuesday, March 11, 2008

Kerajaan..


Keputusan sudah diumumkan. Suara rakyat terbit lantang kali ini. Ramai yang terkejut, tidak percaya. Pelbagai reaksi diperolehi. Samada reaksi positif atau sebaliknya.
Saya tidak mahu memikirkan dengan lebih lanjut. Kenapa?

Mudah..
Siapa juga yang dilantik menjadi kerajaan samada negeri atau persekutuan perlu melaksanakan tanggungjawab yang telah diamanahkan. Berjuang untuk mendapat kemenangan tidak sesusah untuk mengisi kemenangan tersebut. Bercakap mudah, menabur janji juga mudah...modal keduanya hanyalah air liur (yang zahir...dan tentunya ilham dan pemikiran kurniaan Yang Maha Esa juga). Semoga semua AP dan ADUN yang dilantik dapat melaksanakan tanggungjawab yang digalas hasil amanah yang diberikan oleh rakyat jelata. Moga juga kestabilan ekonomi dan politik dapat dikekalkan di tanah bertuah bumi Malaysia.

Ironinya...saya mengundi di DUN dan parlimen serta bekerja di DUN dan parlimen yang dikuasai pembangkang. Kita tunggu dan lihat.

2 comments:

murnie sangat on Wednesday, March 12, 2008 at 8:58:00 AM GMT+8 said...

betul sgt akak,brilliant..

Anonymous said...

Sekarang giliran BN pula jadi pembangkang, macam mana rasa jadi pembangkang tunggu dan lihat

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino