Monday, February 04, 2008

Berundur


Kisah ringkas yang berlaku semalam.
Seawal jam 8 pagi saya sudah memandu ke stesyen komuter Seksyen 19, hajat di hati ingin menemani Along dan anak sulungnya melihat-lihat pameran program Outreach KPTM di KL Sentral.
Sampai di KLS Along sudah menunggu dan sudah pun melawat booth UiTM. Kami kemudian bersarapan di KLS sebelum sambung menjenguk dari satu booth ke booth yang lain. Selepas booth IPTA/S, kami menjenguk pula ke factory outlet yang ada di KLS. Hihihi...shopping yang lama.
Pukul 12.00 tengahari, kami pun bertolak pulang, along menaiki tren ke Seremban dan saya ke Pelabuhan Klang. Tak begitu ramai orang dalam tren dan saya tidur-tidur ayam sepanjang jalan. Agak lama perjalanan dan tiba satu saat, selepas hentian batu tiga, tren mengundur perlahan-lahan. Saya naik hairan, tak pernah pula tren ni guna gear reverse. Laaaaa......Subhanallah...bertuah punya pemandu tren...rupanya dia terlepas hentian Shah Alam. Sudah hampir sampai Padang Jawa baru terperasan gamaknya. Merasalah saya menaiki tren berundur semalam. Turun dari tren saya ketawa seorang diri. ish ish ishhhh...terlajak komuter boleh diundur..kalau terlajak underground tube kat London...buruk padahnya..(sebab jarak masa komuter agak jauh juga untuk satu tren ke tren seterusnya, bolehlah berundur...kalau tube (lebih-lebih lagi masa puncak) sangat rapat..setiap 2-3 minit pun ada..bagaimana nak reverse ye? )

3 comments:

murnie sangat on Monday, February 4, 2008 at 5:43:00 PM GMT+8 said...

er..keretapi ade gear reverse ek?xleh way u-turn ker?hehe..

The Blogwalker on Friday, February 8, 2008 at 1:55:00 PM GMT+8 said...

kan best kalao dpat merase pengalamn niey..

mesti sampai sekarang gelak sorang2

banggugar on Friday, February 15, 2008 at 2:36:00 AM GMT+8 said...

salam kenal,

pemandu mengantuk ke?..

hehehe
(",)

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino