Tuesday, January 15, 2008

Penat


Minggu ni aku banyak kerja. Bercampur-campur kerjanya.Justify Full
Semalam, aku hadiri mesyuarat dengan pemaju Kampus Puncak Alam. Waktu aku mula lapor diri di fakulti, aku tahu kami akan pindah ke Puncak Alam mungkin tahun 2010. Waktu itu segalanya macam sayup-sayup. Aku tak berapa fikirkan tentang itu. Aku pernah pergi melawat tapak kampus tu sekali dalam tahun 2005, memang sangat luas. Padaku, 2010 lambat lagi. 2 minggu lepas sahabat-sahabatku pergi lagi melawat tapak. Bangunan untuk fakulti dah hampir siap. Dijangkakan siap untuk penyerahan beserta rekabentuk dalaman pada bulan November 2008 dan fakulti insyaAllah akan berpindah pada bulan April 2009. Aku tersesak nafas sekejap. Kerja aku di makmal belum siap masa tu. Pertengahan tahun ni pula insyaAllah aku dan suami akan berhijrah juga. Moga Allah permudahkan urusan kami..ameen. Oleh kerana bangunan hampir siap, pelan rekabentuk dalaman yang aku buat dulu perlu dinilai semula. Kali ni aku lebih yakin sebab aku dah buat kerja makmal yang agak banyak jadinya aku lebih maklum keperluan dalam makmal. Semalam berbincang dan berbincang. Walaupun nampak agak payah untuk mereka mengikuti kehendak kami tapi aku dah lakukan yang terbaik. Petang barulah aku duduk di makmal kononnya nak siapkan kerja. Aku buat kerja yang senang-senang dulu.

Lepas solat asar ada mesyuarat kelab pasca siswazah aku dilantik jadi presiden kelab dalam mesyuarat yang tiba-tiba je jadi mesyuarat agong minggu lepas untuk program sambutan maal hijrah 1429 dan tahun baru 2008 sambil memberikan motivasi buat para pelajar pasca siswazah.

Penceramah jemputan khas dari Kampus UiTM Johor, Pengarahnya sendiri, iaitu Prof Dr Muhd Kamil Ibrahim (terima kasih Prof.). Aku pun tak jangka yang Prof Kamil sudi nak luangkan masa untuk program kecil-kecilan kami insyaAllah Khamis ni. Senang pula tu. Hanya satu panggilan telefon, tak payah fikir pun, terus je beliau setuju. Saya kena pinjam ayat Puan Sifu PTS, Prof. akaun yang seorang ni memang lain dari yang lain. Sesiapa yang berminat nak hadir silalah. Khamis (17 Januari 2008), jam 12.30-2.00pm di The Mind, Level 9, Fakulti Farmasi. Aku dapat ilham nak jemput Prof Kamil waktu di masjid negeri semasa sambutan tahun baru 1429H yang lalu. Moga majlis itu akan berjalan dengan lancar.

Lepas mesyuarat dan tugas dah dibahagikan kepada jawatankuasa bidan terjun yang dilantik, aku mula buat kerja makmal semula. Jam 9.00 malam baru balik. Puan Jay pun balik lambat juga. Sampai rumah, aku beli mee goreng untuk makan malam suamiku. Sabar suamiku dengan kesibukanku ini..tak lama yang..insyaAllah lepas 3 tahun ni tak duduk di makmal sampai malam dah.

Hari ni, aku menulis untuk melepaskan lelah. Buat kerja dengan tikus dari pukul 8.30 pagi tadi. Lepas ni aku nak cerita sesuatu tentang pemerhatianku tentang tikus-tikusku ini.

"Epel!! Back to work!!"



0 comments:

 

Catatan Suka Duka Gembira Derita Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino